שיתוף

נתקדם למערכת פתוחה שתעודד את ההורים למעורבות ולשיתוף פעולה אמיתי עם סגלי החינוך והעירייה. בזכות כל אלה נחדש את האמון במערכת.
הצורך בחידוש האמון מורגש יותר מתמיד לאחרונה, בשל מאבקים שונים שאותם מובילים הורים לתלמידים. ביניהם אפשר למנות את המאבק לבניית קומה שלישית בבית הספר דבורה עומר, במאבק לשינויים בתזונה הניתנת לילדים ופיילוט היול"א בגנים, בטיפול במערכת הביוב בבית הספר גולדה, ובמאבק להתקנת צל בבית הספר אוסישקין.
כל המאבקים הללו מצד ההורים נגרמים על רקע חוסר אמון במערכת. אם היה שיתוף היה גם אמון. אנחנו נוביל לשיתוף מלא ואמיתי שיחבר בין כל הגורמים המעורבים, תוך הקפדה על קבלת החלטות מקצועית ושוויונית.

פדגוגיה חדישה

נתקדם למערכת חינוך עירונית שתענה על הצרכים והאתגרים של תלמידים במאה ה-21.  בעיקר באמצעות שינוי מדיניות ובהשקעה מושכלת של משאבים, נשפץ ונאבזר את המבנים הפיזיים של גני הילדים ובתי הספר ונהפוך אותם לסביבה מאירת פנים ועיניים, המעודדת למידה.
לצד התאמה של המבנים נבחן וניישם שיטות לימוד חדשות המתאימות למאה ה- 21.
אנחנו חיים בעידן בו המידע זמין ונגיש ברשת וכבר אין צורך לשנן אותו כמו שהכרנו פעם. בתקופה כזו יש לעודד סקרנות וביקורתיות כלפי המידע הנגיש, לאמן את היכולת להבחין בין עיקר ותפל, לעודד עבודת צוות ועוד כיוצא באלה.
נגבש מדד עירוני להערכת הצלחת מערכת החינוך על בסיס השגת כל תלמיד את היעדים הלימודיים, הערכיים ורכישת המיומנות הנדרשות.
מדד זה ייבחן ויתעדכן על בסיס שנתי ויצטרף למדדי הערכת בתי הספר הארציים.

מודלים חדישים

נתקדם למודלים שונים הקיימים בארץ לבניית גני ילדים בטוחים, כאלה המאפשרים מרחבים שונים בתוך מבני הגן (ג'ימבורי, חדרי גננות, חדר למנהל/ת, מעליות ,חצרות מוצלות ומתוחזקות ועוד).
בבתי הספר נקים כיתות לעבודה עצמאית, עם פינות שונות וכלי עזר שונים, כפי שקיים במקומות אחרים.

מסגרות חינוך אלטרנטיביות

נקדם מסגרות חינוך אלטרנטיביות ונאפשר למשפחות המבקשות חינוך דמוקרטי, מונטסורי, ניסויי ואחר, למצוא אותו כאן אצלנו, קרוב לבית. נעשה בכך סוף למצב המביש הקיים היום בו צריך לצאת אל מחוץ לעיר כדי להיכלל במסגרות שכאלה, בזמן שהביקוש לבי"ס דמוקרטי בכפ"ס גדול פי 10 מההיצע.
נפעל לפתיחה הדרגתית ומושכלת של אזורי הרישום, כדי לאפשר לכל הורה לבחור את מקום הלימודים ואופי החינוך של ילדיו.

ביטול חטיבות

כפר סבא היא אחת מהערים היהודיות היחידות שעדיין מתקיים בה מבנה המשלב את חטיבות הביניים. בהתאם למרבית ההמלצות של הגורמים המקצועיים, כולל דו"ח דברת, ובהמשך למחקרים שנערכו בתחום, נקדם את ביטול חטיבות הביניים ונחזור למתכונת המומלצת של בתי ספר לכיתות א-ח, ותיכונים לכיתות ט-יב.

גישור על פערים

נשמור על מערכת חינוכית שתגשר על פערים ותאפשר לתלמידים להכיר זה את זה באופן בלתי אמצעי. נעודד את התלמידים לפגוש את עצמם ואת השונים מהם ודרך כך להתחבר לקהילה ולעיר.
נפעיל בכל אחד מאזורי העיר מרכזי למידה שישמשו לשיעורים פרטיים, פעילויות העשרה, חוגים, תנועות נוער ועוד.
נשלב באופן מלא ילדים ונוער עם צרכים מיוחדים בכלל מסגרת החינוך בעיר, תוך הקפדה על שמירת המשאבים הניתנים לתלמיד המשולב, כדי להבטיח שילוב מיטבי לטובת כולם, ולא 'על חשבון' התלמיד המשולב או התלמידים האחרים.
נתקדם לבתי ספר שמבניהם משמשים בשעות אחה"צ והערב למפגשים ולפעילויות שונות, לכלל האוכלוסיות והגילאים.
דבר שיספק פתרון לאזורים רבים בעיר שלא נהנים כיום ממרכזי קהילה.
נעזר בצוותים החינוכיים כשותפים לקבלת ההחלטות המקצועיות וליישומן.
לצד זה נעמוד לרשות הצוותים כדי להעניק את הידע, ההכשרות והכלים שביכולתנו לגייס לטובתם.

הצטרפו לעשייה

הצטרפו אליי ואל אותם התושבים שכבר מלווים אותי ולוקחים חלק בהתעוררות הזו.
ביצירתיות שלנו, בעשייה שלנו, בהתלהבות שלנו, נבטיח שמכאן כפר סבא מתקדמת.